października 02, 2017

Lumpeks

Pewnie nie raz spotkaliście się z różnymi opiniami na temat lumpeksów. Ja spotykałam się z opinią, że znajdę tam same szmaty i że nie warto robić tam zakupów, ale również nie raz usłyszałam, że jest to miejsce, gdzie znajdę na prawdę fajne ubrania. Pare lat temu postanowiłam, że pójdę do lumpeksu i sama sprawdzę co tam jest i czy warto tam chodzić. Nie ukrywam, że na początku było mi po prostu wstyd, że jestem w takim miejscu, ale po kolejnych wizytach to minęło. 
Nie byłam w wielu lumpeksach, ale ciągle szukałam takiego do którego będę wracać, więc do kilku zajrzałam. W końcu znalazłam taki w którym umiem znaleźć na prawdę fajne rzeczy, a do tego jest blisko mnie no i jest tam bardzo tanio. Nie raz znalazłam praktycznie nową bluzkę za 2 zł. Do lumpeksu nie chodzę często, ale jak już idę to wtedy kiedy jest nowa dostawa. Warto dowiedzieć się w jakie dni ona jest, bo wtedy towar jest najlepszy

Jak szukać ubrań? Żeby znaleźć fajne ciuchy musicie dobrze szukać. Mój sposób jest taki, że wybieram pierwszy wieszak z brzegu i po kolei przeglądam rzeczy. Może wydawać się, że to zajmie bardzo dużo czasu, ale w moim przypadku tak nie jest. Ja po prostu przesuwam wieszaki i dopiero, gdy coś wpadnie mi w oko zdejmuję wieszak i przyglądam się danej rzeczy. Jeśli widzę, że np. w danym miejscu wiszą swetry, a akurat żadnego nie chcę kupić to albo tylko 'rzucę okiem' na to co wisi albo po prostu przechodzę do kolejnego miejsca. Gdy już nazbiera mi się sporo ubrań to najczęściej idę je przymierzyć i to co mi nie pasuje oddaję, a to co na pewno chcę kupić np. odkładam sobie na bok i przeglądam resztę rzeczy. 

Ile czasu poświęcam na wizytę w lumpeksie? Najczęściej wystarczą mi 2 godziny, ale przeciąga się to też ze względu na to, że nigdy nie idę sama i druga osoba też ogląda, mierzy itp. Myślę, że 1,5 h wystarczyłoby mi w zupełności na przejrzenie wszystkiego, przymierzenie itd. 
Plusem zakupów w lumpeksie jest to, że wiele rzeczy jest nowych, a nawet nie raz znalazłam coś z metkami- np. spodnie czy spódnice z Orsaya, a wiele moich bluzek jest z H&M. Kolejny plus to to, że ubrania, które tam znajdziecie nie są jak w sieciówkach tzn. jest małe prawdopodobieństwo, że spotkacie drugą osobę w tej samej bluzie czy spodniach. 
Małym minusem jest fakt, że niektóre rzeczy są np. sprane albo mają inne mankamenty, ale wiele ciuchów jest też w stanie idealnym. W lumpeksie możecie też trafić na coś z górnej półki typu Calvin Klein. Sama takich rzeczy nie znalazłam, ale wiele osób nie raz wspomniało, że coś takiego upolowało właśnie w lumpeksie.

Ile mniej więcej wydaję na zakupy? Najczęściej jest to bardzo mała kwota, ale ja też nigdy nie wracam z wielkimi siatkami. Przykładowo za ostatnie zakupy- crop top z H&M, crop top z new looka i bluzka na ramiączkach- zapłaciłam tylko ~8 zł. Musicie pamiętać, że lumpeksy mają różne ceny i np. ten do którego ja chodzę ceny ma bardzo niskie, ale w innym lumpeksie możecie zapłacić na prawdę sporo jak na taki sklep.

Macie jakieś pytania co do lumpeksów? Jeśli tak to pytajcie śmiało, a postaram się odpowiedzieć.☺

Do następnego! ♥
Źródło zdjęć: pinterest.com

26 komentarzy:

  1. ja też wciąż poszukuję "swojego" lumpka. dziś byłam w jednym, do którego chadzam najczęściej i mi takie przejrzenie wszystkiego, przymierzenie i zastanowienie się, czy na pewno to potrzebuje, zajmuje max. godzinę. a ile perełek można znaleźć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha ja dużo czasu spędzam na zastanawianiu się i dlatego to też tyle trwa ;D o tak, perełek jest tam dużo :D

      Usuń
  2. uwielbiam chodzić po lumpeksach ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. W lumpeksach nawet dla mężczyzn można znaleźć super rzeczy dosłownie za grosze. Na tego bloga warto wchodzić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wiele fajnych męskich ubrań widziałam. Dziękuję :)

      Usuń
  4. Wlasnie twój post przypomniał mi, ze dawno nie odwiedzałam "butików" :D Chyba w tym tygodniu się wybiorę i mam nadzieję, ze jak zawsze dorwę jakąś perełkę za grosze :)

    obserwuje Sara z www.akademickiezycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zakupy w lumpku :) w mieście w którym teraz mieszkam jakoś ciężej mi coś znaleźć w niskiej cenie, ale czasem jak się przyłożę to znajduję świetne perełki za grosze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety w niektórych lumpeksach ceny są wysokie :C ja w jednym za bluze dałam 17 zł, a w innym z 8 zł :D

      Usuń
  6. Też lubię kupować w lumpeksach ;=) ostatnio znalazłam dwa nowe w których są świetne rzeczy więc zamierzam zaglądać ;) bo w niektórych to jest masakra..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety niektóre nie są zbyt dobre, za to inne nadrabiają :D

      Usuń
  7. Ja ostatnio znow powrocilam do chodzenia po lumpeksach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mam nadzieję, że same perełki będą wpadać Ci w ręce :)

      Usuń
  8. W lumpeksach często można znaleźć naprawdę fajne ciuchu, nie wiem, skąd te dziwne opinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie mam pojęcia :D według mnie lumpeksy mają czasami lepsze ubrania niż sieciówki :D

      Usuń
  9. Ja niestety nie umiem nigdy nic wypatrzeć :( Ale może dlatego, że zwykle czasu mi brakuje, a tu czas jednak potrzebny.
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety idąc do lumpeksu trzeba miec trochę czasu :D dziękuję ♥

      Usuń
  10. ja raz byłam, bo poszukiwałam spodniczki na przedstawienie, udalo mi sie znalezc i jeszcze kupilam sobie sweter, czasem sie oplaca chodzic do lumpków :)

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama jeszcze nie znalazłam takiego, który byłby tani i miał fajne ciuchy :( Ogólnie uważam, że jet to dobra opcja, bo można czasem znaleźć perełki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dlatego warto szukać tego idealnego :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lumpeksy bardzo lubię, bo można trafić na super rzeczy dosłownie za grosze. Oczywiście trzeba się nachodzić, ale warto skoro kupuje się rzeczy o wieeeele taniej. Jak dla mnie super opcja.
    Też na początku niezbyt dobrze czułam się w takim sklepie, ale to przeszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo jest duża różnica między bluzką za 40 zł z sieciówki a za 3 zł z lumpeksu, gdzie jakość jest podobna. :D Z czasem chyba nabiera się dojrzałości, bo to przecież zwykły sklep. :D

      Usuń
  14. często znajduje perełki w lumpach :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PAULINOOWO , Blogger