sierpnia 22, 2017

Czy warto pić kawę zbożową?


Kawę zbożową pewnie każdy z Was zna i pił ją nie raz. Ja piłam ją znacznie częściej kiedy byłam młodsza, ale jakiś czas temu postanowiłam do niej wrócić. Taka kawa jest odpowiednia dla dorosłych, dla dzieci, a nawet dla kobiet w ciąży czy kobiet karmiących. Kawa ta ma łagodny smak i według mnie jest po prostu bardzo smaczna, a do tego ma wiele zalet.

Dlaczego warto pić kawę zbożową?
Kawa ta uzupełnia błonnik, zawiera wiele substancji odżywczych, a także ma niewiele tłuszczy. Pewnie nie jedną kobietę ucieszy to, że kawa zbożowa ma bardzo mało kcal, ale pamiętajcie o tym, że głównym sprawcą przybierania na wadze będzie cukier, tłuste śmietanki i inne wysokokaloryczne dodatki. Kawa ta sprawia, że nasz metabolizm przyśpiesza, a także mimo, że nie ma w sobie kofeiny to i tak nas pobudza. Dodatkowym plusem jest to, że kawa ta nas nie uzależni i nie wypłucze magnezu z naszego organizmu. Ja lubię ją pić, bo po dwóch kawach rozpuszczalnych dziennie zaczyna boleć mnie brzuch, a w przypadku takiej samej ilości kawy zbożowej nic się nie dzieje.

Jaką kawę zbożową wybrać?

Szczerze mówiąc ja piję tylko kawę zbożową z Inki albo z Anatola, bo te są najbardziej dostępne, a do tego są bardzo znane. Ciężko jest mi się wypowiedzieć jaka kawa jest tą najlepszą z najlepszych, bo ekspertem nie jestem no, ale przecież od czego jest Internet? Poszperałam trochę i dowiedziałam się, że tak właściwie nie ma tej najlepszej. Kawę zbożową należy wybrać pod siebie i po prostu testować, która nam najlepiej smakuje. Nieważne czy jest to kawa Anatol, Kujawianka czy Cykoria. Każda z kaw różni się składem, ale jak już mówiłam- wybieramy ją pod siebie.

Jak kawę przygotować?

Na pewno na opakowaniu będzie instrukcja, ale taką kawę przeważnie można albo zalać wrzącą/ gorącą wodą albo gotować ją na małym ogniu. Ta którą mam na zdjęciu jest w saszetkach i należy ją zalać wrzątkiem, parzyć ją przez 5 minut po czym można torebkę wyjąć. Ja zawsze dolewam odrobinę mleka i dodaję troszeczkę cukru. Kawę zbożową można pić ciepłą albo przygotować ją np. jako kawę mrożoną.
 


Do następnego postu. ♥

15 komentarzy:

  1. Ja generalnie nie piję kawy żadnej. Ale raz w roku (podczas Świąt Wielkanocnych) moi rodzice na śniadanie przygotowują kawę zbożową Inkę. Tylko u nas zalewa się ją gorącym mlekiem :) I właśnie taka raz do roku smakuje przepysznie :)
    Pozdrawiam, Ania
    www.ann-swear.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety mleka za dużo pić nie mogę, ale na pewno smakuje przepysznie. :)

      Usuń
  2. Przypomniałaś mi o mojej ulubionej zbożowej waniliowej :D
    malezyciee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojj ja chyba nie przekonam się za taką kawą, ale fajny post:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, kiedyś uwielbiałam kawę zbożową. Piłam codziennie. Zapomniałam o niej, dziękuję za przypomnienie. Muszę sobie zaparzyć!

    http://kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię pić kawę. Myślę, że zbożowa byłaby idealna jako zdrowszy zamiennik tej zwykłej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli ktoś nie wyobraża sobie życia bez kawy to warto ją zamienić właśnie na zbożową :D

      Usuń
  6. To zależy od upodobań, mnie kawa zbożowa w żadnym wariancie nie smakuje. Już tyle wypróbowałam i nic. ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PAULINOOWO , Blogger