stycznia 11, 2018

Owsianka

Kiedyś widząc owsiankę miałam duże obrzydzenie, ale z czasem zaczęłam się do niej przekonywać. Gdy wcześniej ją jadłam była zrobiona na mleku przez co bardzo mi nie smakowała. W końcu sama zaczęłam eksperymentować ze składnikami i sposobem przygotowania owsianki. W ten sposób znalazłam przepis idealny dla mnie. Teraz owsianka często jest moim pierwszym posiłkiem i zjadam ją z wielkim apetytem. Podam Wam mój banalny przepis, który składa się z kilku składników, a do tego zrobienie tej owsianki jest bardzo szybkie.

Składniki:
*płatki owsiane (ja mam zawsze górskie)- ilość zależy od Was, ja daję 3/4 szklanki
*woda- taka sama ilość jak płatków
*łyżeczka miodu
*owoce według uznania

Jak widać składników wielu tutaj nie ma, a porcje produktów tak na prawdę sami musicie sobie dobrać. Ja uznałam, że 3/4 szklanki - o pojemności 250 ml - płatków mi wystarczy. A więc przejdźmy do przygotowania naszego posiłku.


Przygotowanie:
Do rondelka wsypujemy płatki i wlewamy wodę. Gotujemy mieszankę na małym ogniu, a gdy woda wchłonie się do płatków przekładamy je do miseczki. Następnie dodajemy miód (jego ilość też zależy od Was. Według mnie łyżeczka to idealna ilość, bo wtedy owsianka nie jest za słodka ani za mało słodka). Po dodaniu miodu mieszamy płatki tak, aby rozprowadzić go. Kolejny krok to dodanie dodatków. Osobiście mogę Wam polecić kawałki kiwi z bananem lub orzechy z żurawiną, a w sezonie letnim bardzo lubię dodawać truskawki. Po dodaniu wybranych produktów Wasza owsianka jest gotowa. Smacznego!


Jeśli chodzi o dodatki to jabłko, mandarynki czy pomarańcza nie za bardzo pasują mi do owsianki. Lubię też dodawać kawałki nektaryny albo brzoskwini. Jednak moim numerem 1 jest kiwi i banan.

Dajcie znać czy też tak jecie owsiankę, a jeśli nie to czy spróbowaliście zrobić ją w ten sposób.
Do następnego! ♥

1 komentarz:

  1. Próbowałam już kilka razy przekonać się do owsianki, niestety bez skutku.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PAULINOOWO , Blogger