września 12, 2017

Poradnik życia.


Pewnie popatrzeliście na tytuł wpisu i spodziewaliście się, że będzie to post, który dokładnie od A do Z powie Wam jak żyć, ale nie. Postanowiłam wybrać pare rad z poradnika, który sama posiadam i nie ukrywam, że go lubię. Jego tytuł to "Duży mały poradnik życia". Poradnik ten napisał ojciec dla syna i jest w nim aż 1560 porad. W tym wpisie zamieszczę 20 porad, które znajdują się w poradniku i będą to porady, które będą leciały kolejno od samego początku. W następnym poście będzie kolejne 20, potem kolejne 20 itd. A więc...
1. Mów jak najczęściej "dziękuję"
2. Mów jak najczęściej "proszę".
3. Możesz jeździć tanim samochodem, ale miej najlepszy dom, na jaki cię stać.
4. Bądź wyrozumiały dla siebie i innych.
5. Żądaj podwyżki, kiedy uznasz, że na nią zasługujesz.
6. Zwracaj to, co pożyczyłeś.
7. Traktuj każdego napotkanego człowieka tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
8. Dochowuj tajemnicy.
9. Nie odmawiaj sobie radości.
10. Trzymaj nerwy na wodzy.
11. Zaskakuj tych, których kochasz, drobnymi, niespodziewanymi prezentami.
12. Przestań mieć pretensje do innych. Bierz odpowiedzialność za każdy swój krok.
13. Przyznawaj się do błędów.
14. Oddawaj biednym wszystkie ubrania, których nie miałeś na sobie przez ostatnie trzy lata.
15. Nie sądź, że zdrowie jest ci dane raz na zawsze.
16. Trzymaj się z dala od narkotyków i od ludzi, którzy mają z nimi do czynienia.
17. Wybierz towarzyszkę życia z rozmysłem. Od tej jednej decyzji będzie zależeć dziewięćdziesiąt procent twojego szczęścia lub nieszczęścia.
18. Zawsze miej przed oczami coś pięknego, nawet jeżeli to będzie stokrotka w szklance.
19. Powtarzaj często swoim dzieciom, że są wspaniałe i że masz do nich zaufanie.
20. Myśl o sprawach wielkich, ale nie lekceważ drobnych przyjemności.


Na dzisiaj to wszystkie rady, które wybrałam i mam nadzieję, że któreś z nich stosujecie, a jeśli nie to, że wprowadzicie je w swoje życie. Myślę, że wybrałam coś co faktycznie jest przydatne i mam nadzieję, że tego typu wpis Wam się spodobał. Dajcie proszę znać co o takich postach myślicie.
 Do następnego! ♥


8 komentarzy:

  1. bardzo fajne. nie slyszałam wcześniej o tym poradniku. nad każdą poradą warto się zatrzymać i zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby brat mi go nie podarował to też bym pewnie o nim nie wiedziała :D też tak myślę

      Usuń
  2. Świetny post. Zmusił mnie do refleksji, takiej przyjemnej. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Punkt 18 jest taki uroczy <3. Od razu wywołał uśmiech na mojej twarzy ;D
    Takie drobnostki, a zmieniają życie.
    Pozdrawiam,
    Sowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba się cieszyć takimi drobnostkami :D Cieszę się, że wywołałam uśmiech na Twojej twarzy :)

      Usuń
  4. Świetny dekalog na życie :) Czekam na kolejne 20 :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 PAULINOOWO , Blogger